Thursday, September 15, 2011

:: Momot & Momel ::

aku ade kecen baru.. namanya Momot dan Momel.. Momot kucen datang.. Ta tawu la sape yang buang kan.. Pagi2 jek msti ada datang kat pintu belakang.. Sebab pagi2 mesti mak bagi anak2 kucen kat uma neh.. Time tuh aku sangat ta suke ngan momot sebab dia COMOT sangat.. Hahaha. Lame kelamaan momot  pon menetap dok uma aku. Momot seekor kucen yang mesra alam..Dia ta kesa ngan sape dia berkawan.. Kucen2 k.at uma aku semua ta kesa.. Layan jek kerenah Momot neh.. Biasela budak2....Momot suke tido ngan aku.. Tapi aku ta suke.. hehe jahat kan.. Tapi skg aku dah oke.. Da mule sayangkan Momot.. Momel kucen baru aku jumpe semalam.. Semalam pas g kedai bestari aku  pon ingat na g rocal2la jap gn My Mucux.. Bile lalu kat 1sempang tuh aku denga bunyik suare kucen (nyaw nyaw).. Aku pon cakap la ngan My Mucux ada denga bunyik kucen jom tengok.. Kitowg pon patah balek.. Bile kitowg patah balek, cari2 suare tuh.. Memang betol ade kucen.. Bile tengok2 wahh sangat comel kucen e2.. Bulu cam na kembang jek.. Kucen jantan plak.. Sangat syok la.. Aku bwk la balek uma, mak ngan akk pon suke.. My Mucux bersihkan seluruh badan kucen tuh, pastuh aku bg makan.. Aku pon bagi nama dia MOMEL... Momel sangat comel bulu dia.. Aku sayang MOMEL & MOMOT..

No comments: